بومی‌سازی اورینگ‌های مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال مایعات گازی

معرفی گروه پژوهش و فناوری دینامیک سیالات محاسباتی کاربردی دانشگاه خلیج فارس
سپتامبر 18, 2022
شرکت مهندسی و توسعه گاز ۱۰۰ دستگاه توربوکمپرسور را داخلی‌سازی کرد
سپتامبر 19, 2022

بومی‌سازی اورینگ‌های مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال مایعات گازی

دکتر اکبر زمانیان،اورینگ،پژوهشگاه صنعت نفت

در راستای تحقق اهداف فناورانه دولت سیزدهم،

رئیس پردیس پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت؛ از بومی‌سازی اورینگ‌های مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال مایعات گازی تنگ‌‌بیجار خبر داد

ساخت اورینگ‌های مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال مایعات گازی تنگ‌‌بیجار توسط پژوهشگاه صنعت نفت و با همکاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ساخته شد.

دکتر اکبر زمانیان، رئیس پردیس پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت ضمن تایید مطلب فوق گفت: ساخت اورینگ‌های مکانیکال سیل جزو محصولاتی است که ساخت آن از سوی شرکت ملی نفت مرکزی به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده است.

وی با تاکید بر این‌که این اورینگ‌ها جایگزین نمونه‌های خارجی شده‌اند، تصریح کرد: همواره اورینگ‌ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و در انتقال میعانات گازی ترش مورد استفاده قرار می گیرند و تامین این محصول در شرایط تحریم بسیار دشوار است.

ایشان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش محققان پژوهشگاه صنعت نفت موفق به ساخت این محصول در داخل کشور شده‌ایم و توانستیم این محصول داخلی را جایگزین اورینگ‌های کالزر ساخت شرکت دوپوینت آمریکا کنیم.زمانیان با تاکید بر این‌که این محصول در مکانیک سیل‌های پمپ‌ها قابلیت استفاده را دارند، بیان کرد: با همکاری محققان مرکز فناوری نانو پژوهشگاه صنعت نفت توانستیم اورینگ‌هایی را توسعه دهیم که از نظر مقاومت مکانیکی و حرارتی از مشابه خارجی عملکرد بهتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: اورینگ‌های ساخت داخل نسبت به مشابه خارجی از قیمت بسیار پایین‌تری نیز برخوردار است و خوشبختانه تست‌های آزمایشگاهی آن انجام شده است و هم‌اکنون در پمپ‌های انتقال میعانات گازی منطقه تنگ بیجار در سرویس قرار گرفته است و کارفرما بر کیفیت بالای این محصول نیز تاکید داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *