راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری گیربکس با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند و صنایع شهید رسولی

رونمایی از اولین خط تست هیدرودینامیکی شیرهای مقاوم به ضربه قوچی در دانشگاه صنعتی اراک
اکتبر 5, 2023
برای اولین بار دیزل ژانراتور ساخت داخل در دستگاه های حفاری استفاده می شود
اکتبر 11, 2023

راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری گیربکس با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند و صنایع شهید رسولی

باهدف رفع نیازهای فناورانه صنایعی از قبیل صنایع دریایی، نظامی، هوایی، خودرویی و ماشین‌آلات صنعتی

نخستین مرکز نوآوری گیربکس با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند و صنایع شهید رسولی  راه‌اندازی خواهد شد

 

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی سهند، رییس دانشگاه صنعتی سهند گفت: نخستین مرکز نوآوری گیربکس با مشارکت صنایع شهید رسولی باهدف رفع نیازهای فناورانه صنایعی از قبیل صنایع دریایی، نظامی، هوایی، خودرویی و ماشین‌آلات صنعتی راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر اسماعیل فاتحی فر افزود: با آغاز به کار این مرکز بستر نوآوری و فناوری در حوزه طراحی، ساخت، مونتاژ، کنترل، راه‌اندازی و فروش انواع گیربکس فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی‌های اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند در حوزه فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: بسترسازی برای پیاده‌سازی ایده‌های نو مبتنی بر دانش، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان به‌ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، پرورش و بقاء محصول نوآورانه، هدایت آن‌ها تا مرحله تبدیل‌شدن به محصولات فناورانه قابل‌عرضه به بازار و تجاری‌سازی این محصولات از اهداف ایجاد این مرکز نوآوری است.

رییس دانشگاه صنعتی سهند تأکید کرد: با ایجاد سازوکار مناسب برای حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در صنایع و مرکز نوآوری گیربکس در قالب فرصت‌های مطالعاتی داخل صنعت، تعریف موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام طرح‌های تحقیقاتی موردنیاز مرکز توسط دانشگاهیان می‌توان ارتباط مؤثری بین دانشگاه و صنایع ایجاد و نیازهای پژوهشی، تولیدی و فناورانه این واحدها را مرتفع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *