طراحی و ساخت تجهیز هوشمند بومی در بهره‌برداری از پست‌های برق

بومی سازی شیر اطمینان بویلرهای بازیاب سیکل‌ترکیبی در نیروگاه شهیدسلیمی نکا
نوامبر 23, 2023

طراحی و ساخت تجهیز هوشمند بومی در بهره‌برداری از پست‌های برق

طراحی و ساخت تجهیز هوشمند بومی در بهره‌برداری از پست‌های برق

 

یک شرکت دانش بنیان حاضر در جشنواره فن بازار صنعت برق ایران گفت موفق به طراحی و ساخت سخت افزاری و نرم افزاری آلارم ایپنت رکورد AMA؛ محصولی کاملا بومی و کاربردی در بهره برداری از پست‌های برق شد‌ه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیمین صالحی” نماینده این شرکت دانش بنیان (شرکت ریزموج الکتریک طوس طراح و سازنده تجهیزات کنترل حفاظت و اتوماسیون پست‌ها)، گفت: فرآیند طراحی تا تولید نیمه انبوه این محصول، از سال ۹۳ کلید خورد، بیش از ۸ سال سابقه بهره‌برداری دارد و نزدیک به دو سال است که به تولید نیمه انبوه رسیده است.
وی ادامه داد: این محصول فناوری کاملا بومی است و تاکنون در برق‌های منطقه خراسان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، اصفهان و سمنان مورد استفاده قرار گرفته است و به صورت خاص در برق‌های منطقه‌ای خوزستان و اصفهان انتقال اطلاعات به ار تی یو (انتقال اطلاعات به بالا دست و با پروتوکل) انجام می‌شود.
این کارشناس کنترل کیفی به توضیح عملکرد این محصول فناورانه پرداخت و گفت: آلارم یونیت و ایونت ریکوردر AMA یک تجهیز هوشمند مبتکرانه است که در حجم کم، وظایف گوناگون وسیعی را در بهره برداری از پست‌ها اجرا می‌کند.
وی ادامه داد: این تجهیز کوچک، به کوچک سازی مدارات کنترل پست‌ها و ساده‌سازی آن کمک کرده و حجم زیادی از کابل کشی پست‌ها، مارشالینگ راک‌ها و تابلوهای YV را کاهش می‌دهد که به تبع آن حجم وایرینگ اولیه تابلوهای اینترفیس نیز کاهش چشمگیری پیدا می‌کنند.
صالحی خاطر‌نشان کرد: مجموع این ساده سازی‌ها سبب ایجاد سرعت در نصب و راه‌اندازی پست‌ها شده و به کارشناسان در عیب‌یابی سریع‌تر عیوب مدار کمک می‌کند.
وی در پایان اظهار داشت: با این تجهیز می‌توان پست‌ها را با هزینه کمتر نصب و راه اندازی کرد و همه این مزیت‌ها تنها با به کارگیری این محصول در پست‌های conventional حاصل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *