صرفه‌جویی ۴ میلیون دلاری نفت و گاز اروندان از محل ساخت کالای داخلی

بومی سازی ۱۹ هزار و ۵۰۰ قلم کالا از تجهیزات بالادستی صنعت نفت
ژانویه 14, 2024
توان پشتیبانی تولید چهار میلیون بشکه نفت از سوی ملی حفاری در صورت تحقق نوسازی و بازسازی ناوگان حفاری 
ژانویه 16, 2024

صرفه‌جویی ۴ میلیون دلاری نفت و گاز اروندان از محل ساخت کالای داخلی

صرفه‌جویی ۴ میلیون دلاری نفت و گاز اروندان از محل ساخت کالای داخلی
رئیس تدارکات و امور کالای شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با حمایت از شرکت های دانش بنیان و بومی سازی ساخت کالای داخل، موفق شدیم تا در ساخت تجهیزات نفتی در سال جاری، حدود چهار میلیون دلاری صرفه جویی اقتصادی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار NIOC، عبداله رفیع همزمان با دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان؛ با اشاره به اهتمام این شرکت در حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولیدکننده داخلی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و اعتلای شعار سال در خصوص رشد تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی، امسال موفق به صرفه جویی ۴ میلیون دلاری در حوزه ساخت تجهیزات موردنیاز صنعت نفت  شده ایم.

وی همچنین از استفاده حداکثری تولیدات داخلی در شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های وزارت نفت در زمینه رشد تولید و با اتخاذ راهکارهای استفاده حداکثری از توان تولید کنندگان داخلی، در ده ماهه سال  ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، در زمینه ساخت کالا توسط شرکت های داخلی رشد ۳۳ درصدی داشته ایم.

رفیع اضافه کرد: با توجه به توسعه حوزه فعالیت شرکت نفت و گاز اروندان در آینده، حجم ساخت و خرید اقلام مورد نیاز نیز افزایش خواهد یافت و تاثیرات قابل توجهی در رشد تولید و رونق اقتصادی سایر بخش های مرتبط به وجود خواهد آورد.

در ادامه، غلامرضا کنار کردی؛ سرپرست ساخت کالای داخل اشرکت نفت و گاز اروندان نیز گفت: از مجموع ۱۰۹ درخواست ورودی سال ۱۴۰۲ به واحد ساخت، تعداد ۴۸ تقاضا به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت های سازنده داخلی، ساخته و تحویل ادارات متقاضی شده است.

وی افزود: از مبلغ مذکور، ۱۰۹ میلیارد تومان در راستای ساخت قطعات به شرکت های دانش بنیان واگذار شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *